انشای گاو
با سلام خدمت معلم عزیزم و عرض تشکر از زحمات بی دریغ اولیاء و مربیان مدرسه که در تربیت ما بسیار زحمت میکشند و اگر آنها نبودند معلوم نبود ما الان کجا بودیم.
اکنون قلم به دست میگیرم و انشای خود را آغاز می کنم.
البته واضح و مبرهن است که اگر به اطراف خود بنگریم در می یابیم که گاو بودن فواید زیادی دارد.
من مقداری در این مورد فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که مهمترین فایده ی گاو بودن این است که آدم دیگر آدم نیست. بلکه گاو است.
هرچند که نتیجه گیری باید در آخر انشاء باشد.
بیایید یک لحظه فکر کنیم که ما گاویم. ببینیم چقدر گاو بودن فایده دارد.
مثلا در مورد همین ازدواج که این همه الان دارند راجع به آن برنامه هزار راه رفته و نرفته و برگشته درست می کنند.
هیچ گاو مادری نگران ترشیده شدن گوساله اش نیست.
همچنین ناراحت نیست اگر فردا پسرش زن بگیرد، عروسش پسرش را از چنگش در می آورد.
وقتی گاوی که پدر خانواده است میخواهد دخترش را شوهر دهد، نگران جهیزیه اش نیست.
نگران نیست که بین فامیل و همسایه آبرو دارند. مجبور نیست به خاطر این که پول جهاز دخترش را تهیه نماید برای صاحبش زمین اضافه شخم بزند، یا بدتر از آن پاچه خواری کند.
گوساله های ماده مجبور نیستند که با هزار دوز و کلک دل گوساله های نر را به دست بیاورند تا به خواستگاریشان بیایند، چون آنها آنقدر گاو هستند که به خواستگاری آنها بروند، از طرفی هیچ گوساله ماده ای نمی گوید که فعلا قصد ازدواج ندارد و میخواهد ادامه تحصیل دهد. تازه وقتی هم که عروسی می کنند اینهمه بیا برو، بعله برون، خواستگاری، مهریه، نامزدی، زیر لفظی، حنا بندان، عروسی، پاتختی، روتختی، زیر تختی، ماه عسل، و زبونم لال طلاق و طلاق کشی و... ندارند.
گاوها حیوانات نجیب و سر به زیری هستند.
آنها چشمهای سیاه و درشت و خوشگلی دارند.
شاعر در این باره میگوید :
سیه چشمون چرا تو نگات دیگه اون همه صفا نیست
سیه چشمون بگو نکنه دلت دیگه پیش ما نیست
هیچ گاوی نگران کرایه خانه اش نیست.
نگران نیست نکند از کار اخراجش کنند.
گاوها آنقدر عاقلند که میدانند بهترین سالهای عمرشان را نباید پشت کنکور بگذرانند.
گاوها بخاطر چشم و همچشمی دماغشان را عمل نمی کنند.
شما تا حالا دیده اید گاوی دماغش را چسب بزند؟
شما تا حالا دیده اید گاوی خط چشم بکشد؟
گاوها حیوانات مفیدی هستند و انگل جامعه نیستند.
شما تاکنون یک گاو معتاد دیده اید؟
گاوی دیده اید که سر کوچه بایستد و مزاحم ناموس مردم شود؟
آخر گاوها خودشان خواهر و مادر دارند.
ما از شیر، گوشت، پوست، حتی روده و معده ی گاو استفاده می کنیم.
آقای ... معلم خوب ما گفته : که از بعضی جاهای گاو در تهیه همین لوازم آرایش خانم ها که البته زشت است استفاده می شود.
ما حتی از دستشویی بزرگ گاو (پشگل) هم استفاده می کنیم.
تا حالا شما گاو بیکار دیده اید؟
آیا دیده اید گاوی زیرآب گاو دیگری را پیش صاحبش بزند؟
تا حالا دیده اید گاوی غیبت گاو دیگری را بکند؟
آیا تا بحال دیده اید گاوی زنش را کتک بزند ؟
یا گاو ماده ای شوهر خواهرش را به رخ شوهرش بکشد؟
و مثلا بگوید از آقای فلانی یاد بگیر. آخر توهم گاوی؟! فلانی گاو است بین گاوها.
تازه گاوها نیاز به ماشین ندارند تا بابت ماشین 15 میلیون پول بدهند و با هزار پارتی بازی ماشینشان را تحویل بگیرند و آخرش هم وسط جاده یه هویی ماشینشان آتش بگیرد.
هیچ گاوی آنقدر گاو نیست که قلب دیگری را بشکند. البته شاعر باز هم در این مورد شعری فرموده است :
گمون کردی تو دستات یه اسیرم
دیگه قلبم رو از تو پس میگیرم
دیده اید گاو نری به خاطر بدست آوردن ثروت پدر گاو ماده به او بگوید : "عاشقت هستم"؟! سرت سر شیر است و دمت دم پلنگ؟!
دیده اید گاو پدری دخترش را کتک بزند؟!
گاوها در جامعه شان فقر ندارند.
گاوها اختلاف طبقاتی ندارند.
آنها شرمنده زن و بچه شان نمی شوند.
رویشان را با سیلی سرخ نگه نمیدارند.
هیچ گاوی غصه ی گاوهای دیگر را نمی خورد.
هیچ گاوی غمباد نمی گیرد.
هیچ گاوی رشوه نمی گیرد.
هیچ گاوی اختلاس نمی کند.
هیچ گاوی آبروی دیگری را نمی ریزد.
هیچ گاوی خیانت نمی کند.
هیچ گاوی دل گاو دیگر را نمی شکند.
هیچ گاوی دروغ نمی گوید.
هیچ گاوی آنقدر علف نمی خورد که از فرط پرخوری تا صبح خوابش نبرد در حالی که گاو طویله کناریشان از گرسنگی شیر نداشته باشد تا به گوساله اش شیر بدهد.
هیچ گاوی گاو دیگر را نمی کشد.
هیچ گاوی...
اگر بخواهم هنوز هم در مورد فواید گاو بودن بگویم، دیگر زنگ انشاء می خورد و نوبت بقیه نمی شود که انشایشان را بخوانند.
اما
به نظر من مهمترین فایده گاو بودن این است که دیگر آدم نیستید ...
لباس ما از گاو است، غذایمان از گاو، شیر و پنیر و کره و خامه ... همه از گاو
ولی با همه منافع یادشده هیچ گاوی نگفت : من ... بلکه گفت: مـــــــــااااااا
بررسی رابطه ی قانونشناسی باقانونگریزی
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : بررسی رابطه ی قانونشناسیباقانونگریزی
محقق : احسان استکی
مقدمه
معرفی تحقیق
تفسیر قانون
جامعه و نمونه آماری
مصاحبه
متن تحقیق
نتیجه گیری
منابع و مناخذ
فهرست
(1مقدمه
(2تفسیر قانون
(3انواع تفسیر
(4بررسی تفسیر قانون
(5حاکمیت قانون
(6 قانون شناسي
(7قانونگریزی
انواع قانون گریزی(8
(9تحقيق ميداني قانون گريزي
(10عوامل قانون گریزی
(11 سوالات تحقیق
(12نتیجه گیری
(13راهکارها
(14منابع
1. شروع بحث قانون و عوامل آن
2. آشکار ساختن قانون
3. آشنایی با عوامل آن
4. معرفی قانون امروزی
5. گسترش قوانين
6. اقتباس قوانين بيگانه و تأثيرپذيرى از حقوق آنان
مقدّمه
هيچ قانون گذارى توانايى پيش بينى كليه شرايط و موارد تحقق جرم را ندارد و از وضع قانونى عام و فراگير عاجز است و حتى در مواردى هم كه براى وى قابل پيش بينى بوده و در خصوص آن دست به تدوين قانون مى زند، خصيصه كلى بودن قانون از يك سو و خطاپذيرى آدمى از سوى ديگر، سبب بروز ابهام، اجمال و تعارض در قانون مى شود، هم چنان كه محدوديت هاى قانون گذارى و عدم احاطه قانون گذار بر تمامى مسائل نيز به سكوت قانون در موارد زيادى منجر خواهد شد.
براى حل چنين مشكلى، علماى حقوق و دادرسان به تفسير قانون -كه به يك معنا يافتن حكم هر موضوع حقوقى از ديدگاه قانون گذار است- دست مى زنند. بدين جهت تفسير قانون تجلى گاه اوج دانش حقوقى دادرسان و حقوق دانان و نتيجه ممارست طولانى آنان در كار دشوار فهم قانون است و طبيعى است دست يازيدن به چنين مهمى، قبل از هر چيز نيازمند روشى مضبوط و قانون مند بوده و واگذار نمودن آن به سلايق و افكار شخصى هر دادرس و حقوق دان امرى شايسته نيست، بدين جهت فكر تدوين قانونى كه خود، اصول و قواعد تفسير قانون را تبيين نمايد، مدت ها مد نظر حقوق دانان غربى است، ولى به دلايلى كه شايد دشوارى كار از آن جمله باشد، اين عقيده جامه عمل به خود نپوشيده است.
ليكن دانشمندان اسلامى كه از آغاز مراحل پيدايش و تطور حقوق اسلامى به خوبى به اهميت اين نكته واقف بوده اند، دست به تأسيس علم دقيق و مبسوط «اصول فقه» زده اند كه اينك قرن ها از مرحله تكوين و تطور آن گذشته است و در حال حاضر مرحله نضج و پختگى خود را طى مى كند. در اين علم تمامى قواعد و قوانين استنباط حكم كلى از منابع فقه اسلامى به خوبى و با ژرف نگرى فراوان مورد بحث و بررسى قرار گرفته است و تسلط بر اين علم از شروط ضرورى اجتهاد و نزد برخى از صاحب نظران تفوق در آن، ملاك اعلميت در اجتهاد تلقى مى گردد.
از آن جا كه طى قرون گذشته، منصب قضاى اسلامى در اختيار فقها و مجتهدان قرارداشته، طبعاً علم اصول فقه كه تنها متد و روش تفسير منابع اسلامى و استنباط از آن است به خوبى نقش خود را ايفا نموده و پاسخ گوى نيازهاى حقوقى در زمينه تفسير قانون (شرع) بوده است، ليكن با آغاز عصر مشروطيت و حاكميت قوانين موضوعه، در كم تر از صد سال اخير، مسائل جديدى در عرصه علم حقوق و تفسير قانون مطرح مى شود كه متأثر از عوامل زير است:
الف) گسترش قوانينى كه در نصوص شرعى اثرى از آن ها يافت نشده و در كتب فقهى مورد بحث قرار نگرفته اند و بيش تر مربوط به نظامات حكومتى هستند.
ب) ارجاع امر قضا به وزارت عدليه سابق (دادگسترى) و تصدى قضا به وسيله غير مجتهدين.
ج) اقتباس قوانين بيگانه و تأثيرپذيرى از حقوق آنان.
طبيعى است علم اصول فقه كه اصولاً در جهت پاسخ گويى به سؤالاتى در امر استنباط احكام شرعى از منابع خاص فقهى تأسيس شده بود نمى توانست تماماً در تفسير قوانين موضوعه به كار گرفته شود، ولى در عين حال به جهت نفوذ فراوان فقه اسلامى در حقوق ايران، خصوصاً در حقوق مدنى، علم اصول فقه همواره در دانشكده هاى حقوق مورد اهتمام بوده و تدريس آن رواج داشته است، ليكن در كنار آن نيز روش تفسير قوانين موضوعه مورد بحث حقوق دانان قرار گرفته و فصلى از كتاب هاى حقوقى را به خود اختصاص داده است. غالباً بحث از تفسير قوانين موضوعه در كتاب هاى مقدمه علم حقوق و حقوق جزاى عمومى صورت گرفته است، هر چند كتاب هاى متفرقه ديگرى نيز به تناسب متعرض اين مسئله شده اند.
حجم مسائل طرح شده در كتب حقوقى در ارتباط با تفسير قوانين كيفرى، تناسبى با اهميت و تنوع موضوعات آن ندارد و جاى شگفتى است در حالى كه علم اصول فقه در حوزه هاى علميه پهلو به پهلوى علم فقه مى زند، دانش تفسير قانون در دانشكده هاى حقوق حتى به عنوان درسى جنبى نيز مطرح نبوده و كتاب مستقلى در اين زمينه تأليف نشده است.
غالباً بحث از تفسير قانون كيفرى در كتب حقوق جزاى عمومى با ذكر بسيار مختصرى از تاريخ آن شروع شده و در ادامه به انواع سه گانه آن يعنى تفسير قانونى، قضايى و شخصى مى پردازد و سرانجام با ذكر يكى دو روش تفسيرى مانند تفسير تحت اللفظى، مضيق و موسع اين بحث پايان مى يابد در حالى كه بحث عميق و دقيق روش تفسير قانون قابل امعان نظر بيش ترى است.
بايد اذعان نمود، در حال حاضر قانون به شكل مضبوطى مورد تفسير قرار نمى گيرد. قضات غير روحانى با روش تفسير قانون آشنايى چندانى نداشته و مبناى ثابت و روشنى در اين زمينه ندارند، قضات روحانى نيز على رغم آشنايى با علم اصول فقه، در تطبيق قواعد آن با قوانين موضوعه چندان موفق به نظر نمى رسند و اصولاً در غالب موارد توجهى به قواعد فوق نداشته و بيش تر بر اساس تجربه و ذوق حاصل از كار مستمر قضايى به تفسير قانون مى پردازند، در حالى كه تفسير قانون دشوارترين مرحله كار خطير و پرمسئوليت قضاوت بوده و نيازمند اهتمامى بيش تر از سوى مدرسين حقوق و اساتيد فن است.
اميد آن كه نوشته حاضر على رغم كاستى هاى فراوان آن موجب عنايت بيش تر صاحب نظران به اين مسئله خطير گشته و دانش تفسير قانون جايگاه واقعى خويش را در استنباط مسائل حقوقى بيابد و به زودى شاهد تدريس اين علم در دانشكده هاى حقوق و تأليف كتاب هاى مستقلى در اين زمينه باشيم.
قانون : مجموعه ای از دستورالعمل هاست که توسط مجموعه ای از موسسات به اجرا گذاشته می شود و به عنوان میانجی در روابط اجتماعی بین مردم عمل می کند. قانون معرب کلمه یونانی canon است که به فرانسه loi و به انگلیسی law ترجمه میشود
معرفی تحقیق
این تحقیق درباره ی یک جامعه بحث می شود درباره ی مشکلات جامعه درباره ی قانون های جامعه و.....
اما این تحقیق نشان می دهد که چه چیزی در جامعه باعث قانون گریزی می شود
برای مشاهده ادامه مطالب روی ادامه مطلب کلیک کنید
سخنانی از انیشتین
سخنانی از اینشتین
همه ما در پیشگاه خداوند به یک اندازه خردمند هستیم و به یک اندازه احمق .
- تحصیلات آن چیزی است که برای فرد پس از فراموش کردن آنچه که در مدرسه آموخته
است باقی می ماند .
- خداوند همیشه ساده ترین راه را برمی گزیند .
- خداوند به مشکلات ریاضی ما اهمیت نمی دهد . او بصورت عملی انتگرال می گیرد .
- نیروی جاذبه مسئول افتادن افراد در عشق نیست .
- من هوش خاصی ندارم فقط شدیداً کنجکاوم .
- لذت نگریستن و ادراک زیباترین هدیه طبیعت است .
- از دیروز درس بگیرید. در امروز زندگی کنید و به فردا امیدوار باشید .
- هرگز کاری بر خلاف وجدان خود نکنید حتی اگر قانون از شما بخواهد .
- وقتی محدودیتهای خود را بذیریم می توانیم از آنها عبور کنیم .
- دست خود را یک دقیقه روی اجاق داغ بگذارید بنظرتان یک ساعت خواهد آمد .
یک ساعت در کنار دختری زیبا بنشینید بنظرتان یک دقیقه خواهد آمد . این یعنی نسبیت.
- سعی نکنید موفق شوید. سعی کنید با ارزش شوید .
- یکی از قویترین عللی که منجر به ورود آدمی به عرصه علم و هنر می شود فرار از
زندگی روزمره است .
- زندگی مثل دوچرخه سواری است . برای حفظ تعادل باید حرکت کنید .
- جایی که عشق باشد سؤال نخواهد بود.
نگو چرا
طوطی اعتراض کرد و زیبا شد اما کلاغ راضی بود به رضای خدا
امروز طوطی در قفس است و کلاغ آزاد
پشت هر حادثه ای حکمتی است که شاید هرگز متوجه آن نشوی
هیچ گاه به خدا نگو چرا
قابل تامل ( برداشت سیاسی ممنوع )
در راستای گرانی شدید مرغ

بفرمائید آب

شگفت انگیز ترین آگهی فروش خانه در تهران

خدایا شکرت كه تضاد طبقاتی نداریم

آخرین شاهکار مجله خط خطی

دانشجوی ایرانی، قبل و بعد از امتحانات
برای مشاهده ی بقیه تصاویر روی ادامه مطلب کلیک کنید
یک درخت هر چقدر هم که بزرگ باشد با یک دانه آغاز می شود ، طولانی ترین شعر ها با اولین قدم .